Fungsi Bahagian Pentadbiran

a)      Menguruskan hal ehwal surat menyurat, Urusan perjalanan fail termasuk pembukaan dan penutupan fail.

b)     Mengendali segala aspek pengurusan pentadbiran pejabat.

c)      Menyediakan segala laporan kewangan (mengurus).

d)     Membantu di dalam penyediaan anggaran peruntukan tahunan.

e)      Mengemaskini rekod-rekod cuti dan perkhidmatan.

f)       Pengurusan hal ehwal kakitangan berhubung perjawatan, pentadbiran dan perkhidmatan.


g)     Mengurus bayaran urusan elaun tuntutan, bil, tiket kapal terbang dan berkaitan tempahan penginapan.

h)     Mengadakan program yang teratur bagi pelaksanaan aktiviti di unit personal, kewangan dan aset.

i)        Menyelaras aspek pembangunan sumber manusia.

j)        Bertanggungjawab mengurus proses pengambilan balik tanah dan penempatan semula penduduk.

k)      Mengurus proses pampasan dengan pihak-pihak yang terlibat dan berkaitan.

l)        Mengurus dan mengatur mesyuarat serta perjumpaan di antara pihak-pihak yang terlibat di dalam perlaksanaan projek.

m)   Merekod dan mendokumentasi hal-hal berkaitan.


Dasar Q

JPS Malaysia komited terhadap budaya kerja cemerlang yang tertumpu pada perbaikan yang berterusan ke arah kepuasan pelanggan dan pekerja.

Kemaskini Terakhir :Khamis 12 Julai 2012, 11:25